Alter jubah / dress


Assalamualaikum...

Bila dah ada mesin jahit sendiri ni, nak menjahit apa pun senang. Tak payah susah2 hantar kedai lagi untuk alter baju sendiri. See, dah boleh jimat kat situ.

Setakat ni dekat 3 / 4 helai dress jugak yang berjaya alter sendiri. Tapi kalau ada mesin jahit tepi kemas sikit jahitan tu. Harap nanti dapat beli pulak mesin jahit tepi. Pasang azam. ehehe.

Tak susah pun nak alter baju sendiri. Rasanya semua dah tahu kot macam mana kan. Senang je. Yang penting ukuran tu mesti betul. Labuh sikit tak pe jangan singkat. ekeke.


Ni jubah yang aku alter. Saja bosan-bosan buat sendiri lah. Dah siap jahit semua baru teringat nak tangkap gambar. tskk. Jahitan guna mesin mini ni ok jugak kemasnya. cuma kadang-kadang bila panas or lama sangat dia akan meragam. Sabor jela. haha

Teringin nak masuk kelas jahitan. Kat mana ada yea....

5 comments:

Asha Lya said...

Seronok da mesin sendiri kan lya pun suka mnjahit

ain diyana said...

pandai menjahit, semua bleh buat sendiri :)

Sha Purple said...

Asha Lya : betul tu..senang kan kalau ada mesin sendiri..nak jahit pun xde masalah dah...

Ain diyana : haha betul2...nak jahit apa pun senang kalau pandai menjahit..kena belajar nie..hehe..teringin nak buat jubah sendiri...

Iola said...

waaa best nya..sis pakai mesin apa..huuu teringin nak satu..tapi nak tengok bajet hu

Sha Purple said...

lola : Sis pakai mini sewing Machine beli dekat rakuten. Tapi sekarang dah murah rasanya. Boleh cuba tgk kt mana2 website online yg jual. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...